torsdag 15 juli 2010

Love endel...




Lite lovendelpyssel har det blivit 
här hemma i solstolen :-)
Tycker att min stavning av 
lavendel är finare
LOVENDEL
  för så uttalas 
det i min del av landet så det så .



Dööööööö !

Ja vi säjje monga anda konstia gäjjer hä mä.

Ni sulle fatta nada
om ja sulle använna Romani

(Jönköpingsslanget)
å inte baa den läbbia dialekten som ja
ä oppvoxen mä så vi
fularrrr nog i dä garian :-)

Osj devon vikke helt
övestyyyv  blogg dä hade blitt ....elle inte
så  bäst å  skriva som
vannnlitt  så att alla gojjer hajjar va dä står ;-)

......men LOVEENDEL
tycker jag är ett vackert ord :-)


Fyyyyyyy vad gräsligt det ser ut
med Jönköpingska  när man ser det i text !!!!




Eftersom den
äntligen blommar 
kom jag på att jag måste ha några 
LOVENDEL burkar.


Perfekt att pyssla med  ute när
jag som vanligt blir rastlös
 av att bara ligga i en solstol.


Men hur blev det nu ????
Fjärilsslovendeln är inte lila utan rosa !!!!
Lets virka några rosa också :-)


Hade nästan tänkt offra min 
lovendelbadbomb på ett bad i badkaret ikväll.

Men det tillfälliga regnandet drog 
över och nu skiner solen igen 
så den får sparas till en höstkväll.




 Love from Bittan

2 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

men ojoj vilken kreativ kvinna du är, härligt och jag älskar oxå lovendel hihi.
Du undrade vart man kunde köpa vår bok och om du klickar på min label i högra hörnet på min blogg får du upp mååånga butiker som kommer att sälja Lev Vackert. Kram på dig/Ingela.

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron ja då var det fredag igen veckans bästa dag.....Va härligt det är med dialekter tycker att det är så himla charmigt.Vad du är kreativ och fixar och donar med massa mysiga grejer.Ååååå lovendel som luktar bara så gott.Söta burkar du har gjort.Önskar dej en härlig och mysig dag vännen.Kram Rita ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin