söndag 14 april 2013

Att tro på ..... och det närmaste man kan komma



Kom att tänka på en sak .......
tänk vad en bild kan få en att tänka på olika saker :-)))




Efter tjugosju år , två barn och ett barnbarn senare
mötte mig denna synen när jag kom hem trött från en lååång
 galen dag på jobbet igår kväll ;)))
Den nakna kocken hade för typ sisådär tredje gången under alla dessa år
lagat mat på eget initiativ.
Om vi har tråkigt nån gång ????
Näää skulle inte tro det .


Hej på er förresten !

Hoppas allt är bara bra .
Nu var det inte den nakna kocken som jag menade utan bilden över ,
 den på Baliparasollet  .
Den fick mig att tänka på dop, tro
 och en gammal bok. :-)))
Vad tänker ni på när ni ser den ?

Resa till Bali ???
Näää skulle inte tro det inte för vår del i a f  .
Det närmaste Bali vi lär komma är att sitta under
Baliparasollet hemma på Skogssäter .
Mycket bättre ....... om det bara blir lite värme ,
nån Asienhetta är ingen ide att önska sig men kanske
över tio plus i a f, det kan väl inte vara för mycket begärt .....
eller ???





 Vi kommer definitivt A L D R I G att få sitta under ett parasoll på Bali ,
det är ett som är säkert.
Planerar en annan långtbortresa  , men Bali ....nope ,
Det känns bara som om det helt enkelt inte är meningen.
För några år sedan bokade vi en resa just dit,
 i kombination med HongKong .
Strax innan vi skulle åka bombades det mot turistmål och
UD stoppade alla inresor .
Vi hade kunnat boka om ,vänta tills UD släppte på restriktionerna,
 behålla HongKong och kombinera med något i närheten
men det känns bara så fel , både då och nu
och egentligen även innan när vi planerade.
Fråga mig inte varför , bara en sån där insiktskänsla.
Frågar du däremot Darlingen så säger han att det beror på mina häxkänningar :-)))
 Vi som hade läst på och
tänkt uppleva massor av spännande saker kommer att fortsätta sitta under
 ett Baliparasoll på Skogssäter istället för på plats .




Sorry ni som är av annan övertygelse ,
men jag tror definitivt inte  på  "nån däruppe".
Jag tror på mig själv .... ibland , ödet , vägval och att alltid följa magkänslan.
Lite som budskapet boken Den sjunde insikten bjuder på ,
visserligen är den väl förutsägbar och överdriven men nåt åt det hållet.
Det gäller att öppna ögonen och låta saker och ting hända .
Har ni inte läst boken så gör det ,
oavsett vad ni tror på.
Prinsen är döpt i kyrkan , vilket med facit i hand hade varit
mycket mer rätt att istället göra samma sak som vi sen gjorde två år senare med Prinsessan ,
d vs döpa hemma på Skogssäter med min kristallskål som dopfunt.
Däremot gillar jag att besöka mäktiga katedraler och
gå på bröllop men det är så långt åt kyrkligt håll jag kan sträcka mig.





Då när det inte var meningen att vi skulle åka till Bali,
den gången bokades det hastigt och lustigt om till Brasilien ,
vilket blev en helt fantastisk resa.
B som B :-))) 
Vi hamnade mitt i karnevalen , låg i hängmattor och drack
caiphrinia, besökte indianreservat och åt de största godaste köttbitar
man kan tänka sig.
 Å det fick faktiskt följa med en flätad hängmatta hem som
hänger på Skogssäter om somrarna.
D E N  resan kändes och blev däremot helt rätt :-)))
Mer om det kan ni läsa
HÄR.





Det är inte fy skam att sitta under ett Baliparasoll
på Skogssäter heller säger min insikt och magkänsla.
Vad tror ni ?
På nån där uppe , ödet  eller er själva ?

Ha en finfin dag.

Kram Bittan


4 kommentarer:

ullie sa...

Hej fina du

Wow vilken härlig fot till parasollet.!
Gud så man längtar efter att sitt ute och grilla fika o mysa!

Ha ha vad jag gillade nakna kocken hoppas min man gör så e dag hihhi

Ha en jätte skön söndag kram

hemma hos lilla mej sa...

Ha ha vad härligt att komma hem efter en lång dag med den nakna kocken ! Bara så snyggt är ju det parasollet och foten var ju hur läcker som helst.Ha en härlig söndag.Kram Rita ♥

Ninnis sa...

Hahaha....vilken toppen överraskning...=)
Härligt parasoll...blir skönt att svalka sig under det alla varma härliga sommardagar...!!!

Kram Ninni

Carina sa...

Finns mycket att skriva eller rättare sagt svar om detta inlägg. För det första, snacka om lycka och go´ känsla att få komma hem till lagad mat, dukat bord och dessutom en naken kock...fniss....det bådar gott....fniss....och ert barli-parasoll....ja vad kan man annat säga än att det ser verkligen ut att passa sin plats på er altan....ser så läckert ut där med snön bredvid....och det där andra...tur att vi är olika, ....som man säger...var och en blir salig på sin tro...
Ha en alldeles superduper gosig vecka...nu när det nästan har blivit VÅR!!!
Kraaaaam:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin