torsdag 1 maj 2014

Andra stoppet och fler tårar


God Morgon !


Mer födelsedagspics och andra stoppet kommer här ,
 den upplevelsen
kommer jag leva resten av livet på :-)))
Har ett fånigt leende på läpparna så fort jag tänker på dagen .

Första maj och ny månad igen .
Hoppas ni har det bra.
Idag blir det jobb åtta-sjutton så jag vet allt vad jag ska göra
OCH vad jag inte ska göra missar.
 Klockan nio varje första maj marscherar musikkåren förbi på stora gatan nedanför oss
samtidigt som de spelar så pampigt på väg mot hembygdsgården.
Det missar jag i år ,
något mer som jag totalt missade var att fota den största överraskningen på
andra stoppet på hemliga födelsedagsresan .

Jag var helt oförberedd och fortfarande i glädjechock efter diamantringen vid stopp ett
så nåt fotande blev det som sagt var inte .
Ni får tänka er en stor parkering i världsmetropolen Skövde 
där det helt plötsligt hoppar fram ett helt gäng 
med älsklingar .
De där som jag trodde var tio mil bort på sina jobb .

♥♥♥



Gissa om Bittan lipade igen ?
Jajjemänn :-)))
Där på parkeringen blev det fler tårar och stora kramkalaset.
Darlingen hade verkligen lyckats med överraskningarna, planerandet 
och hemlighållandet av allt .
Fler skulle det bli visade det sig.


Parkerade bilen och där fick jag en väska med båda mina bikinsar
som jag trodde låg tryggt hemma väl nerpackade i resväskan
i väntan på Kalifornien .
Tji fick hon , de skulle användas direkt :-)))
Här var äventyrsbad, spa , relax , mat och behandlingar bokat .




Å vädret visade sig från den allra bästa sidan,
badade både ute och inne och prickade även in en palmrosbladsbastusittning 
innan det var dags för stora spapaketet :-)))
En timmes lyxig behandling .



Under tiden jag fick det testade både LillPrinsen och de andra 
precis allt kuligt som fanns på äventyrsbadet .
Om Darlingen är en badkruka i ljummet blandisflakitjugofemgradigt hav så 
är han desto galnare när det gäller lekande i äventyrsbad ,
att tävlingsåka mot son och svärson i vattenrutchbanor 
går bra men att doppa tårna i ljummet Medelhav, Indiska oceanen , Andamansjön ,
Karibiska havet 
eller något annat härligt går INTE :-))))

Åsså var det det där med att toppa diamanatringen .......
att få tillbringa den stora dagen med de allra bästa D E T om något
toppar allt .

♥♥♥

Nu kändes det som att det liksom inte kunde bli mer ,
jodå efter badandet var det bara att sätta sig i bilen mot ..............
Fortsättning följer :-)))

Ha en riktigt skön 1:a maj och njut ni som är lediga .

Kram B




4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Å vad mysigt med härliga överraskningar .Underbara bilder .Ha en skön 1:maj fast du jobbar .Kram Rita

The Place To Be sa...

Men wow vilka dagar du haft! Och vilken superöverraskning - förstår att du grät en skvätt!

Kram Malin

Bittan sa...

helt enkelt uuuuunderbart , det är inte ofta jag saknar ord :-)))

Bittan sa...

Tack tack :-)))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin