torsdag 6 oktober 2016

En bildbomb .......eller inte





Håll i er nu för här kommer en riktig bildbomb
från onsdagskvällens tjejträff .......
eller inte haha .

Jomen tjena , två mörka pics that's it ! .
Japp det var allt som förevigades denna rolig kväll .
 T o m  de fina presenterna jag fick 
är uppackade så de kom inte med heller .
Fyyyyy på mej !
Men i o f s de lär hamna på bild i annat sammanhang.......
en flaska vin , guldigt doftljus , badsalt , höstiga blommor,
chutney, must , äppelskorpor och te .
Ja  rena julafton ,  sånt där perfekt att få .
Tusen tack :-)

Tur att jag i a f hann föreviga dukningen på eftermiddagen 
när varken lusthusminglet där vi först satt eller maten
som är en viktig del att fota kom med ,haha  .
Vi hade helt enkelt så fullt upp med diverse
 att avhandla att det totalt glömdes bort .
Skönt !


Men summa summarum .....
kul hade vi och både maten och efterrätten var väldigt uppskattat .
Måste komma ihåg att skicka de " avancerade " 
recepten som ALLA ville ha, både mat och efterrätt  :-)

Efterrätten ja ,
har man sett .......
det var den och snyggingarna 
som lyckade fastna när vi väl kom på att I N G E N 
 hade fotat :-)




Vad det var jag bjöd på ?
Till mat gjorde jag en favorit ........
Skogssäters variant av chicken Panang curry 
med lite olika tillbehör .
Lätt som en plätt men smakar avancerat ,
perfekt festmat när man inte hinner stå i köket hela dagen .
Det får nog bli en repris på den till helgen och
då ska det banne mig både fotas och även ni 
ska få receptet med .


Efterrätten var de där fejkvaniljhjärtanen som
florerat på diverse sociala medier den senaste tiden.
Om nån mot förmodan missat så 
är det en fuskvariant på vaniljhjärtan bakade i långpanna .
Jag gjorde en Skogssäter variant även på dem ......
bredde på passionsfruktcurd , en klick grädde ,
hallon och pudrade över med florsocker .
Skulle dekorerat med citronmeliss med men det 
lyckades jag glömma att köpa .
En tiopoängare som riktigt smälter munnen 
med smaker som verkligen gifter sig .

Har ett helt gäng till i frysen ,
perfekt att bara att ta fram så många man behöver .

Nu mot Liten en sväng innan jobbet ,
hann ju knappt träffa honom igår när jag var barnvakt 
då han lyckades sova nästan hela tiden .
Bra där att jobba sen kväll 
då hinner man med en Prinsdejt på förmiddagen .

Ha en finfin dag .

Kram B





Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin