tisdag 27 december 2016

Det där med årets ......


Årets julklapp 2016 
var helt klart först och främst att få bli frisk .
Efter nitton dagar med feber som ingen vet var som var orsaken
hann det gå en och annan tanke genom huvudet  ......

Men sen blev det ju lite annat kul i både upplevelse och materiell väg med .
I år var det inte bara en utan det var faktiskt flera .

Nummer ett .......
att bli väckt med frukost på sängen och paket är ju aldrig fel.
Lite som reklamen , 
den med lotten till henne och en massa till honom ni vet .

Min " honom " visste att jag av förklarliga skäl inte hade fixat nåt i år ......
jodå fyra tallrikar till julservisen från Royal Copenhagen fick han 
men det kändes inte så personligt .

Vi hade ju bestämt att nya köket får bli vår julklapp  ......
men ändå hade han varit och fixat 
lite blingbling till mej .
Min bästa älskling som efter snart
trettioett år fortfarande överraskar .

Eftersom jag A L D R I G tar av mig Tomas Saboarmbandet pajar
 berlockerna då och då .
Har nu på kort tid lyckats ha sönder både mitt T och B .
Jodå bokstäverna finns kvar men de går inte att laga .
Vad gör han då ?
Köper två nya men i betydligt lyxigare variant än mina trasiga........
med blingbling 
Sådärja ...... nu sitter vi ihop igen  :-)

Det var den första det .




Nummer två får väl vara den vi gav oss allihop .

Ja spana in bilderna så kan du lätt lista ut vad den julklappen innehöll .

Jajjemännnnn rätt gissat ,
det blir en " liten " tripp till Legoland  i maj .
Börjar bli en tradition med en resa från Tomten.....
dock inte med flyg och inte lika långt borta som förra året ,
 men den lär bli minst lika dyr för tre nätter på rätt hotell
som en vecka i Grekland insåg jag när vi började kolla  .

Men ska vi dit ska vi bo där så är det bara ,
 inget snikande en bit ifrån utan all in .
Man lever bara en gång .
Legoland here we come .



Det var nummer två ......
nummer tre är upplevelserna V I fick .

Konsertbiljetter och ett helt set med Eva Solo grytor .....
ja en bra konsert och en god middag serverad 
 i finaste grytorna det är precis sånt som vi uppskattar som allra mest  .

Kan ni tänka er .......
nu ska jag strax bege mig till jobbet ,
ääääääääntligen .
Å ikväll väntar tjejträff :-)

Ha en god fortsättning .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin