tisdag 21 mars 2017

Det senaste och det jäääääättegamla.....




Hej hej !

Varde ljus både ute och inne :-)
Tänkte att vi skulle kolla på det senaste 
O C H det där jäääääääättegamla i lampväg på Skogssäter idag .



Japp att vi gillar belysning ,
både ute och inne har väl inte undgått någon ......... eller ?

Det där med rekommendationen att ha sju ljuspunkter i ett rum 
har jag skrivit om innan .
Vi kanske inte riktigt är i hamn på det i alla minirum 
men i kök , matsal och vardagsrum
är det check och bock .
Å även i sovrummet med när jag tänker efter förresten .

Roade mig för ett tag sen med att fota några lampor här hemma .
Endel är gamlagamla och en del nyare .
Infällda spotar här och där är made by Handy Man, 
det gör mycket för mysfaktorn,
speciellt om de är dimbara .




Senaste tillskottet är den här ovan  ,
den blev himla bra till vårt nya kök.

Nedan syns en av två diamanter i burspråket,
de däremot har några år på nacken .




För att inte tala om kristallkronan i matsalen ......
den är riktigt gammal den .
Vi har ärvt den efter mina föräldrar som har haft den så länge jag minns .



På bilden ovan ser ni en till av de nyaste
en riktig favorit  .

Den på bilden under däremot
den hade vi i köket innan renovering ,
 numera bor den i baren .
Bra när man kan flytta runt lite .



Ytterligare en gammal kristallkrona som vi ärvt ,
denna hänger i min WIC.


Och som avslutning ........
matsalstaket med dimbara spotar .
En favorit det med .


De lampor som inte är gamlagamla kommer 
från lite olika ställen b l a stans mest välsorterade lampbutik 
och kökslampan från nån webbutik som jag just nu
inte kommer ihåg vilken .

Ha en finfin dag .....
det ska jag ha .
Slutar tidigt d v s klockan fem,
 har ledig dag i morgon
och snön är väck igen
så sämre tisdag kan man allt ha :-)

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin