torsdag 20 april 2017

En dramatisk dag och en not so smart ide alls



Hej hej !

Hoppas allt är bara bra .
Här är det finfint ,
startade dagen med sovmorgon och strax blir jag hämtad 
för en mamma / dotter LitenPrins utflykt
denna lediga dag inför helg . 

Behöver även ta mej in till stan för lite fastighetsfix samt kolla över det sista 
inför årsbokslutet med revisorn ikväll.
Mycket mys och lite jobb känns som en bra torsdagskombo .



Kvällen igår blev  så tvärtemot planerad som den kunde bli ......
istället för att sluta fem 
jobbade jag över efter en helt galet dramatisk dag .
En dag som innehöll fullt pådrag med poliser och diverse 
helt oförutsedda mindre trevliga händelser.

Nu är jag ytterligare en erfarenhet rikare om hur polisen
 arbetar i skarpa situationer.
Jag var så att säga mitt i spaningscentralen hela dagen
och hade en civil polis som sekreterare .
Min nya kompis Ulla-Bert :-)
Långtråkigt har man inte det är ett som är säkert .


P g a det blev det varken SmåPrinsbesök , bubbelbad 
eller något stoppa tiden igår kväll .
Landade istället helt utmattad i soffan och för ovanlighetsskull 
bara kopplade av ........ en stund .

Framemot halvniosnåret fick jag den not so smarta iden 
 till att börja med fönsterputsning !
Ja varför inte liksom ?!
Vi har ju några i detta hus om man säger som så .

Efter mina tre axeloperationer är det inget jag egentligen ska syssla med alls 
men med den där maskinen funkar det skapligt med ett eller två .
Ett eller två ja !
Nu blev det alla speglarna i WICen och måååååånga fönster..........
faktiskt exakt så många som hanns med innan maskinen var urladdad .
Hur det känns idag är en helt annan sak ,
de få som är kvar får Darlingen ta .
Men fint blev det :-)

Nu dax att fixa till sig innan utflyktssällskapet kommer  .
Ha det så bra så 
ses vi en annan dag .

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin