fredag 21 april 2017

Några tänkvärda användbara ord och en Mellan P



Några tänkvärda ord så här inför helgen .........

Som min kloka mamma alltid sa :

man ska A L L  T I D ta ut glädjen i förskott 
det värsta som då kan hända är att man får uppleva den två gånger :-)

Det tänker jag ofta på och försöker att använda .

I o f s sa hon även detsamma om att oroa sig 
fast då var alltid utbytt mot A L D R I G .


Två bra , enkla och användbara sätt att styra tankarna .
Ja för att styra tankar tror  vet jag att man kommer långt med ,
inte till precis allt men till väldigt mycket .
Framförallt för att inte hamna i en gnällspiral
och negativism  .

Mer positivt tänk och handling åt folket !

Analysera , tankens kraft och sen att 
faktiskt konkret göra något åt situationen .
Det kan ta tid men alla små steg i rätt riktning är positivt .



Anammade det första igår då jag tog ut glädjen av ett
bra årsbokslut redan innan det var klart .........
i form av lite nytt i klädväg .
Ytligt ....ja vadå ?
Det är  A l l T I D kul med kläder :-)

Å hade det gått mindre bra hade jag fått 
trösta mig med att jag i a f har lite snyggt vårnytt att ta på mig 
till kommande roligheter :-)



B l a en kavaj som passar till " allt " , 
gröna byxor och ett gäng blusar / toppar .

Vi var ju på mamma/ dotter / litenutflykt igår ,
en utflykt som avslutades med lunch hemma hos Prinsessans bästa kompis 
tyvärr blev det  inte en endaste bild från dagen eller hemma i 
hennes fina hem fotad.
Jag som alltid brukar föreviga !



Däremot ville mitt söta eftermiddagssällskap 
ta en på him self och Farmor .
Jag och MellanPrinsen tillika världens roligaste treåring
 hansominteärtystensekund
fick egentid när storebror var på simskolan :-)
Nu vet jag exakt hur många skurkar flygBatman har emot sig ,
att man får baciller om man inte tvättar händerna 
när man ätit choklad ,
vad StorOscar har gjort på förskolan och en massa 
annan livsviktig information :-)




Hur bokslutet gick ?
Bra tack :-)
Så glädjen blev dubbel !






Ha en go helg .......
själv tar jag min på söndag .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin