tisdag 25 april 2017

Snygg marmor


Då var " helgen " efter helgen redan över ........
alltså hur snabbt går inte en dag egentligen ? 
Om en jobbdag går fort går en ledig ännu snabbare .

Hej på er förresten !

Hoppas allt är bra i kylan ......
snöblandat , tre grader och klassvarningar
hit och dit i halva landet 
hör ju inte precis till vanligheterna när det är  M I N  vecka .
Japp sista veckan i april är min alldeles egna ......
i helgen smäller det igen .
Då blir jag tydligen hela tre år ,
i a f om man ska tro MellanPrinsen :-)
Njaaaaaa .....
tack men kanske några år till .
Om man gångrar ett gäng gånger och plussar på lite 
så blir det nog mer rätt antal .



Just denna vecka brukar alltid vara fin 
men i år går nog hela april till historien ..........
som kallaste ever . 
Hoppet finns fortfarande om värme .
Å bara för att det är M I N  vecka så har jag beställt fint väder till helgen .
Japp vad tror ni om det ?
Borde väl funka .



Den lediga " helgen " måndagen började med
att jag blev serverad frukost på sängen och avslutades 
som ni ser på bilderna .........
med nagelfix .
Marmor .

Vi konstaterade igår att jag har gått hos min bästa E i elva år
och det är ytterst få gånger
 ( förutom då jag bara haft fransk )
som jag haft samma färg eller liknande  .

Efter frukost och innan marmoreringen hände det " en del " ......
började med allt det där nödvändiga hemma
det som ligger helt nere när jag jobbar helg.
Eftersom vi lever efter varochengördetdenärbästpå 
så är det så ......
jag är bäst på nödvändigheter
 och han är bäst på att bygga och överraska .
Å just bygga och överraska 
det var det han gjorde både i helgen och igår .
 Han höll på med altangolvsbytet i kylan och regnet 
så det blev en och annan kaffekopp och servande med torra kläder med .
Sen åkte jag till stan städade trappor och fixade lite fastighetsjobb ,
passade samtidigt på att storhandla och att planera födelsedagsmiddagen. 

Men det bästa av allt igår var såklart Prinsmys .......
när nödvändigheterna var avklarade åkte Farmor till de stora 
och efter det hade Mormor dagishämtning
och tillbringade sen eftermiddagen med den minste :-)

Bästabästa.

Nu när jag läser vad jag skriver
är det inte konstigt att dagen gick fort haha .

En riktigt bra start på M I N  vecka och 
en alldeles extra bra ledig dag :-)
 .



Håll tummarna nu att vi kan sitta ute 
när vi ska " spara vatten " på födelsedagen.
Det och att vi inte fryser ihjäl på Valborg .
Hörde precis att det skulle vara snö och kallt ända tills på fredag .
Så hoppet om helgen finns :-)

Ha det bäst.

Ses imorgon , då ska ni få se vad som flyttat in .


Kram B




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin