fredag 2 juni 2017

S O M M A R



Hej där !

Hur är det i sommarvärmen ?
Här kör vi visst varannandagssommar ,
igår när sommaren officiellt startade var det precis som det ska
 för att idag åter vara grått och strumpvarning .

Fredag igen , vad hände med denna veckan ?
Det var ju nyss måndag  O C H nyss jobbhelg 
nu är det det igen !

Innan vi startar helg tänkte jag göra som jag brukar 
d v s backa tillbaka till gårdagen .

Igår var det ju inte vilken dag som helst heller .
Årets första sommardag .......
1 juni ,
en sån där dag att stoppa i hjärtat och ta fram en ruggig höstdag :-)

Lite jobb , mycket roligheter och nöje 
åsså strålande sol på det .
En riktigt bra första sommardag m a o .

Lika bra att varna redan nu förresten , 
det lär nog bli ett långt inlägg 
eller i a f ett inlägg med måååååånga bilder .
Japp för en sån härlig dag måste såklart dokumenteras .

Så here we go .......

Började med att plocka in en stor bukett rosa lupiner
för att efter det fastna i köket en stund .
Förberedde lite inför nästa vecka eftersom jag som sagt jobbar hela helgen 
och fixade även lunchen .
Vad kan vara mer somrigt i matväg än sill och potatis ?  
Typ inget så det fick det bli dagen till ära .



Efter lunch hämtade jag SmåPrinsarna 
och vi åkte in till stan för att kolla hur det går med 
asfaltering och återställningen av innergården,
men mest för att de skulle få spana in alla stora maskiner :-)
Tyvärr hade jobbgubbarna paus men vi pratade med ett par av 
våra hyresgäster och fick rapport på läget ändå.


Checkåbock på det , lämnade stan och åkte hem 
för att fira Glad sommar ........
med sommarpresent , jordgubbar och bad :-)
LillPrinsen sjöng en ny variant på Nu är det jul igen :
Nu är det juni igen samtidigt som 
han och Lillebror plockade ut alla dynor ,
hjälpte till att kratta och lyfta av locket på poolen .
Bra med händiga killar ,
eller de är inte bara bra förresten utan B Ä S T 
 som det stod på chokladmedaljerna :-)






Gladsommarmonsterfötterna var poppis ,
de gick och de gick och de gick ,
både i gräset och ovanpå poolen  :-)
Jaja , jag vet den har inte gjorts i ordning och fyllts upp än,
det får nog vänta tills efter resan .



Lagom till vi lyckades  få av locket kom 
 minste Prinsen med mamma förbi , de var sugna på ett dopp med :-)
men tyvärr lyckades visst inte de två fastna på bild .

Vi badade och kollade på månen ,
jodå den syntes på den blåa himlen så nu har minstingen lärt sig
månen med .
LillPrinsen sprang med jämna mellanrum och svalkade
sig i den iskalla uteduschen och Mellan lekte med alla fiskar och ankor
som man måste ha i spabadet  :-)






Jordgubbar hör ju sommaren till .....
det och Superhjältar. 
Fast Superhjältar är rätt året om enligt SmåPrinsarna  .
Det och skurkar .....
bara så att ni vet :-)

När klockan närmade sig fem var det dags att
köra hem dem och göra sig i ordning för kvällens 
mamma/ dotter utflykt .

VIP kväll på Royal Design .

När jag sa till dem att nu måste Farmor köra hem er 
för att jag ska hinna fixa i ordning mig 
då tyckte LillPrinsen inte alls att jag behövde det .
Du är snygg som du är Farmor :-)
Haha jo men tack så mycket ......
i korta jeansshorts , uppsatt hår, linne och osminkad kanske jag inte
precis kände mig snygg för att åka på VIPkväll :-)
Älsklingen :-)

Det rör sig mycket i en fem och ett halvårigt huvud .....
OCH i en tre och en tvåårings med för den delen .

Ni vet väl förresten varför man har en automower ?
Jajjemännnnn för att hålla sorken borta 
inte för att slippa klippa gräset, 
det kan man lösa på annat sätt  :-)



VIPkvällen ja ......
Vi fick varsin goodie bag med b l a 
en Ittallaskål, en ljuslykta från KostaBoda,
två Morberghanddukar , en självbevattningsvattningsstrut 
men hoppsan det blev visst en del shoppat med  .....
både det planerade och spontant .



Det var delar av min första sommardag det .
Hoppas din var lika bra :-)

Kram B



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin