onsdag 13 september 2017

Det eviga tjatet , höstgrönt och lite som slank med ......





Hej hej !

Hur har ni det denna andra Höstlillelördag ?
Bara bra hoppas jag .

Ja , jag veeeet ,
tänkte precis på det jag med ........
det var ett evigt tjat om väder och årstider här ! 
Känns som om jag börjar varje inlägg med 
höst, vinter , vår , sommar .......
vad det nu är eller var det borde vara .

Sorry , men så kommer det säkert att fortsätta 
eftersom jag hur konstigt det än kan låta ......
faktiskt gillar årstider :-)

Japp höst var det nu .
Denna höstvecka har det höstas för fullt  ..........
det har flyttats om , det har shoppats och det har lagts till .

Grönt är skönt .

Vintergrönt, vårgrönt , sommargrönt 
och nu höstgrönt .

Same same but liiiite different .




 När vi var och hämtade den där dekorsten
till trädmassakerrabatten
 slank det visst med lite mer sten ......
nämligen grön marmor .

En bricka och ett par ljusstakar i höstgrönt 
vilket förresten passade  himla bra ihop med kuddarna
och den stora klongvasen ,
den som också har fått höstgrönt......
i form av rosor, nejlikor , eukalyptus och en stor kryss .

När man ändrar / tillsätter nåt
drar det ofta med sig mer ,
å för att få till det trivsamt och med balans krävs det ännu lite mer.
Tänker alltid motsatser och något som sticker ut
när jag flyttar om , lägger till eller inreder .

Marmor ,  högt , lågt ,färg , matchning , omatchning ,
 mässing , krom , runt , fyrkantigt,
hårt , mjukt, ett gäng växter på det
å glöm för allt i världen inte ljus och rätt belysning .
Lite ala fengshui så blir det bra .


Den lilla klongen har blivit med eucalyptus ,
 hortensia från trädgården och nåt oidentifierbart grönt.



Ha en riktigt härlig Lillelördag mina vänner ,
för min del är det jobb som gäller efter en 
låååång skön ledighet .
Hela fem dagar i sträck har jag lyckats pricka in .
 Snart blir det ändring för min del på jobbfronten ,
inte bara ändring utan total förändring 
 så det var extra skönt med ledighet nu  .

Utan att ha haft något egentligt planerat
 har det ändå blivit en massa gjort och upplevt :-)




Innan det nya väntar nu en lååååång jobbhelg........
åsså födelsedagar  ,
det är mannen och svärdottern som delar dag.
Vad SmåPrinsarnas mamma ska få
kan jag ju inte berätta här då hon läser bloggen .
I o f s gör ju mannen det med men han anar nog vad han får
så ingen större fara om det avslöjas .
Till honom är det plättlätt .......
han önskar sig bara en " liten " sak denna gång ......
nämligen en grävmaskin ( !!! ).

Ja ni läste rätt .....
å nu snackar vi ingen liten historia utan en
G R Ä V M A S K I N 
modell ja inte vet jag men en sån man åker omkring i i a f .
Vilket enligt honom är var mans rätt att äga ......
 ehhhhh kan så vara att det är var mans 
men tyvärr räknas inte min man till den skaran ;-)
Så varför ändra på ett vinnande koncept liksom  ?
 Han får väl Mateusporslin som vanligt dårå :-)

Ha de bäst .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin