måndag 2 oktober 2017

Det ska jag I N T E skriva om och en hälsning till DEJ




Hej oktober och alla ni som kikar in .....
kända som okända , gamla som nya !

Har ju hållit på att dokumentera här en " stund " nu ,
i stort sett ett inlägg om dagen i ......
var tvungen att kolla men det är faktiskt 
över nio år !
Oj vad mycket härligt som hänt .....
barnen har bildat egna familjer, köpt hus och fyra SmåPrinsar
har vi berikats med, vi har gjort otaliga resor 
både runt om i världen men även i livet , på jobbet 
själsligt och framför allt hemma på Skogssäter .

Det har även hänt ett par riktigt omvälvande , ledsamma 
saker under dessa år , händelser vi mer än gärna varit utan 
men det väljer jag att inte dela med mig av .

I hela nio år har jag varje dag dokumenterat och som sagt delat
valda delar av livet med er .
Himla kul  :-)
Å det vore ännu roligare att få veta vem ni är som kikar in här.
Några har jag ju koll på men alla ni andra som ständigt återkommer....
dag efter dag , år efter år .
Skulle bli jätteglad för ett litet hej från just dej !
Vill du inte kommentera så går det precis lika bra att maila ,
ett hej på Instagram , pm på FB eller i real life .

Tio år nästa år ja ........ det får vi inte glömma 
det betyder att i juli 2018 blir det till att fira :-)

Hoppas ni hänger med på det .


Ny vecka .... å redan oktober .
Ska I N T E  skriva den vanliga klyschan ....
hur gick det till och var försvann september ?
Bla bla bla bla bla .
Nä det ska jag i N T E skriva för det vet jag exakt !!!

Vår första halva levdes i ett vakuum
 och efter den 18 :e var det enbart 
stor lycka , glädje och bebismys som gällde :-)
Inte konstigt alls då att den gick lika fort som alla andra månader
men det ska jag ju I N T E skriva heller  .
Nääääää så då gör jag i N T E det .




Det var september det ,
nu återvänder vi till oktober ......
ska strax fixa i ordning mej 
och stappla ut till bilen för att åka till jobbet .
Ja det är planen och
så länge jag sitter i exakt rätt läge är det skapligt med ryggen.
Långt ifrån bra men helt klart uthärdligt så
det ska nog funka hoppas jag .
Det började bli liiiiiiite lätt frustrerande att vara hemma 
utan att kunna göra nåt vettigt morän att koppla av i soffan  
så efter fyra dagar fast där tvingade jag 
mannen att pausa i byggandet igår eftermiddag .
 Lyckades få med honom 
på en liten tur i det vackra höstvädret :-)
Min plan var att fota vid Vättern men där jag tänkt var det avstängt 
för bilar och att gå var tyvärr inget alternativ  
så det blev till att åka hem igen och fotandet 
fick istället bli det lilla som höstats hemma vid entrén istället,
det och några  klassiska lövbilder . 


Har inte hunnit fixa klart planteringarna på
framsidan än ,
inte på baksidan heller för den delen haha .
Olivträdet står kvar men har i a f fått sällskap av några pumpor ,
kål och cyklamen .
Note to self att göra klart det i veckan .



Med det önskar jag DEJ en härlig start på oktober
å glöm nu inte att skicka ett hej från dej  :-)

Kram B

11 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Hej från mig! Anneli i Dalarna. Jag tittar ofta in här och njuter av dina vackra bilder och trevliga berättelser om vardagsliv och fest och fina barnbarn :-) Och ni har det så fint hemma! Det vill jag också säga. Ja, du har en riktigt hemtrevlig blogg :-)
Ha en fin dag!

Kram, Anneli

Elzie sa...

Fru Tjötmaja känner du ju haha. Hoppas det går bra för dig på jobbet nu.
Kram Elzie

Anne-Mari sa...

Hei fra Strömstad! Jeg titter inn stort sett hver dag.Du skriver så levende og har alltid fine bilder, både har og på Insta!
Lykke til på jobben idag!
Vh.Anne-Mari

Tummelisa sa...

Hej från Norrköping, läser hos dig varje dag. Du har en så inspirerande blogg, och vackra bilder. Roligt att läsa om era äventyr, både hemma och utomlands.
Kram Tummelisa

Anonym sa...

Hej :) Carina från Hjo är jag det :) Kikar in hos dig varje dag & blir så inspirerad av dig, du verkar ha världens härligaste familj & hem & det är verkligen en ynnest att få dela lite av ditt liv genom din härliga blogg :)
Kram Carina / kattarsel@live.se

Bittan sa...

Hej Annelie ! Tack kul att du tycker det , vad glad jag blir . Dej kikar jag ju in till varje dag med.
Kram B

Bittan sa...

Hallå du ! Jodå Tjötmaja känner jag men jag blir lika glad för det . Kram B

Bittan sa...

Hej Ann-Mari ! Tack tack vad snällt och det gick bra på jobbet ....så länge jag satt ner i a f .
Ha en bra dag du med. Kram B

Bittan sa...

Hej hej ! Tusen tack för att du vill läsa om våra äventyr och för de fina orden . Kram B

Bittan sa...

Hej carina ! Tack för din fina hälsning , å du är lär få fortsätta att dela om du vill bara så att du vet :-)
Kram B

ullie sa...

hej hej mej känner du ju o ja har ju kikat in här länge nu från o till men jag säger somdej vem är alla andra ?
Hade varit kul men de brukar förbli anonyma ändå
kramar o fin tisdag o ja din blogg är underbar alltid

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin