torsdag 5 oktober 2017

Ett menytips och ytterligare en härlig höstdag väntar





Hej hej !

Vilken härlig torsdagsmorgon .......
dricker just nu mitt morgonkaffe i soffan medan solen håller på att gå upp .
Lyckades föreviga både soluppgången och utsikten från min balkong ......
ja det ser ut att bli en finfin höstdag idag med :-)

Å idag slipper jag äntligen att åka iväg tidigt ,
 himla skönt eftersom det blev  en rolig sen kväll igår med tjejträff .

Tanken är att åka iväg en sväng lite senare fram på förmiddagen ,
ev blir det en miniutflykt tillsammans med Prinsessan 
å såklart med den allra minste med ....Prins M :-)
O M  vi nu får till det mellan mat och förskolehämtning vill säga 
vilket man aldrig riktigt vet med en tvåochenhalvveckas liten kille.
Jag har ju en tid att passa ......
för efter lunch förvandlas Mormor till Farmor och
förskola, fritishämtning står på den agendan .
Min eftermiddag kommer att tillbringas med de stora SmåPrinsarna ,
en förmiddag med små och en eftermiddag med stora :-)

Ja ni hör ju ......... en finfin höstdag .



Kvällen igår var det med ja ........ 
det var min tur att ha tjejträff med mina bästa 
och mycket hann som vanligt avhandlas när vi träffas ,
 både allt roligt men även det mindre roliga som hänt sedan sist .
Livet m a o .

Tittar ni riktigt noga så ser ni vad det är i glasen på bilden över till vänster .
jajjjjjjamännnn visst blev det en Mojito .
Heja schweppes Mojito som smaksättare 
det får duga när man får lov att utesluta Havana club .


Det var fördrinken det nu till maten ......
en kall marinerad citronkyckling med fetaost,
rostade rotfrukter , vitlökssås ,
och en sallad på b la färska fikon och valnötter 
med citronolivolja .
Till efterrätt blev det denna sötsyrliga toffeecheesecake.
En efterrätt som alltid går hem .......med eller utan banan,
igår valde jag utan och fortsatte på citrustemat istället .

Gör så här 

Bottna ett glas med digestive blandat med smält smör,
bred över ett lager karamelliserad mjölk,
 ett lager grädde blandat med Philidelphia och lemoncurd.
Avsluta med att spritsa ytterligare ett lager med den blandningen.
Toppa med guldströssel , citron och citronmeliss .

Varsågod där har ni helgens festmeny fixad ,
jag skippade förrätten så vill ni ha det 
 får ni hitta på den själva .......
men löjromstoast är ju aldrig fel .

Allt blev väldigt uppskattad,
synd bara att värdinnan fotade sämst av alla ;-)



Ha nu en fab hösttorsdag mina vänner ,
det ska jag ha :-)

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin