onsdag 15 november 2017

Hej mitt vinterland och bästa investeringen denna preadvent


Hej mitt vinterland !

Kan det verkligen stämma att det redan är den femtonde .......
vilket betyder halvtid i november , 
hur sjutton gick det till egentligen ?
Tur att vi börjat adventsmyset tidigt så man hinner njuta lite extra .
Perfekt tajmat kom det där vita nersinglandes från skyn ,
nyss var det sommar och nu helt plötsligt snö och vinter.

För att vara en ickevintermänniska 
så får jag väl lov att erkänna att det faktiskt var riktigt 
mysigt att komma hem till det här igår kväll ......
från regn och rusk i stan till ett vitt vinterlandskap hemma .
Kändes ju riktigt juligt att mötas av denna syn :-)
 I år är det dessutom första vintern med nya verandan .
Vi trodde att det skulle kännas kalt och alldeles för öppet utan staket 
vid sidan och framåt men nej inte det minsta . 




Hur har ni det ?
Vinterlandskap och adventspyntat som vi 
eller grått , regnigt och höst ?





Har ni sett min senaste investering förresten ?
Årets bästa preadventsköp står där så ståtlig med belysning i hörnet  .
En alldeles på tok för dyr naturtrogen oäkta gran .
Men eftersom den kommer att användas i många år framöver 
blir den väl värd pengarna .
Annars kan jag väl alltid göra som Darlingen gjorde när han 
köpte släpkärran för många år sedan ....
räkna ut PPA ( pris per användning ).
Precis som med hans mansmatte där han får betalt " varje gång 
han kör med den kommer jag snart också att tjäna på granen :-)

Ska fota i den dagsljus till helgen så ni får lite bättre kläm hur den ser ut . 
Sååååå himla fin och med ett fluffigt fårskinn under blev den 
om möjligt ännu finare  .
Både bordet och lyktorna är från IKEA och granen från Blomsterlandet om nån undrar .





Nu mot frissan innan kvällsjobb .
Vad gör du denna Lillelördag ?
Berätta gärna .


Kram B

5 kommentarer:

Elzie sa...

Så mysigt! Ja, här är det ledigt inför jobbehelg. Du kan följa dina gamla jobbehelger genom mig haha. Vi jobbade ju samma. Och jag ska göra samma sak som du idag. Gå till frissan.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

Bittan sa...

Alltid kul med frissabesök , funderar på att klippa mej rejält med men vi får se .Blir det nåt revolutionerande i frisyrväg för dej då ?Ja just det ,vi har ju alltid kört samma . Var femte är helt annorlunda än var tredje och numera har jag ju kontorstid på helgerna så att bara jobba 8-17
känns knappast inte som att man jobbar helg alls. Ha en bra dag . Kram B

Happy Doris sa...

Nej men jag dööör vad fint och mysigt! Och den granen var ju jättefin :) Jag tror jag ska börja använda er matematik också, bra att ha som argument om vissa personer (läs darlingen) börjar på att fnysa och protestera när jag vill köpa något ;)
Här har vi grått, regnigt och höst fortfarande...

Ha en bra dag!
Kram J

PS! Det lutar åt Bremen...

Bittan sa...

Tjej och manmatte funkar alltid så kör på du :-)Åhhhh Bremen med de där djuren ovanpåvarandrastatyn . Kan tänka mej att det blir mysigt , vi har bara varit där på sommaren
o då var det fint med. Kram B

Elzie sa...

Ja, det blev betydligt kortare än jag tänkt från början, men så är det när man gnäller på håret, haha.
Måste vara skönt att slippa kvällar på helgerna åtminstone. Vi jobbar ju från 7-21 med några timmars ledighet på dan och man är helt slut när man jobbat klart dom passen. Inte konstigt att man börjar bli gammal och sleten, haha.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin