måndag 30 april 2018

Varför förenkla när man kan göra det lilla extra.





Ni som hängt med här ett tag vet ju att vi lever efter
principen att var och en gör det den är bäst på ........
mat och dukningar har jag inte så mycket konkurrens om .....
inte ens om det råkar vara min dag .
Japp så är det så min dag tillbringades mestadels i köket  .
Jo jag veeeeet man kan göra nåt enkelt eller beställa maten
men näääääää varför då när man istället kan göra det lilla extra . 



Eftersom jag som sagt har haft liiite väl mycket i veckan ,
både på jobbet , hemma, borta och diverse fastighetsfixande i stan  
så fixade Darlingen både handlingen O C H tårtan när han var ledig efter kvällsjobb  . 



Här har vi hans skapelse....
the tårta .
LillPrinsen var mest impade av att Farfar lyckats få till 
den lilla chokladbiten som det stor Ica Maxi bageri på 
så himla perfekt :-)
Grymt god var den i a f ........
en hallon och chokladmoussetårta på nån typ nougatbotten.




Det var tårtan det ,
 maten blev en ala Bittans vårfödelsedagsbuffe ....... 
eller nästan mer lite mer typ studentvarningsmeny .
Lyxigt , gott och smidigt ......
perfekt en sån här dag med mycket  som går att förbereda under dagen .


Jag bjöd på satayspett,klyftpotatis ,laxrullar, köttbullar ,potatissallad ,
aiolosås ,kantarellochskinklindad färsk sparris,sallad , ägghalvor, jordgubbar,
limemarinerade räkor med avokado i portionsglas ,
kex , brie , cheddar och mozarellabröd .




Som vanligt är det svårt att få med alla på bild .....




......... men efter många om och men förevigade mannen oss andra på E  T T  kort i a f .



 Glad Valborg på er .
Först jobb sen blir det sedvanliga Valborgstradition
med vänner . 


Kram B



2 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Hej Bittan,
Jag hoppas att allt är bra med dig och din familj! Jag vill börja med att tack för alla dina fina kommentarer på min blogg.
Maken gjorde ett toppenjobb! Vilken supergod mat och fin tårta! Jag älskar tapeten i ert kök. Vad heter tapeten och vet du vilket märke det är?
Kramen och ha en underbar Valborg,
Anneli

Bittan sa...

Hej ! Tack allt är bara bra . Ja han är duktig han ......på att välja tårta från bageriet :-) Tapeten är en William Morris ,Seaweed har jag för mig att den heter .Kolla här :
https://www.engelskatapetmagasinet.se/sv/trademarks/59/william-morris-tapeter .
Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin